Závod o stříbrnou vločku 2023

Dne 5.2.2023 jsme po třech prázdných covidových sezónách uskutečnili jako klubovou akci Závod o stříbrnou vločku. Akce byla plánovaná na sobotu 4.2.2023 ale s ohledem na celodenní výpadek elektřiny jsme závod posunuli na neděli 5.2.2023. Někdo odjel domů, ale většina dětí na Kasárnách zůstala, bez světla a topení na naší chatě přežila noc a ráno byla odměněna nádhernou lyžovačkou. Obě kola závodu jsme stihli za dopoledne, někteří závodníci stihli i kola čtyři. V poledne se už vyhlašovaly výsledky a předávaly diplomy a medaile. Všem mladým a nadějným lyžařům gratuluji a taky děkuji všem, kdo se na organizaci a přípravě závodu podíleli. Pár fotek si prohlédněte ve fotogalerii.

20230205-Výsledková listina.pdf (124088)

Covid-19

Vážení členové, po dlouhé době, více jak rok, jsme společně začali pořádat akce našeho spolku. Pár fotek z jednotlivých akcí si prohlédněte ve fotogalerii.

Kačenky

Letos jsme se sešli již po třinácté na tomto tradičním předvánočním pochodu. Velmi dobře zvolená trasa nás zavedla do míst, které jsou nedaleko Zlína a mnozí z nás je navštívily poprvé. Jeli jsme vlakem do Vizovic a pokračovali jsme kolem kostela, kde jsme opět pozdravili kamarády, kteří s námi už nepůjdou. A počasí nám přálo, šli jsme na Janovu horu, navštívili jsme Janův Hrad, kde hoši podali pomocnou ruku při jeho opravě. Byl krásný rozhled široko, daleko. Pokračovali jsme dále kolem Penzionu Revika  na ulici Lázeňskou do Valašského šenku, kde jsme doplnili tekutiny. Dny už jsou velmi krátké, tak jsme se dlouho nezdrželi a procházkou jsme přišli do Zámecké Vrátnice, kde jsme měli objednané kačenky. Jako tradičně, vše bylo skvělé. Výborná společnost, procházka na zdravém vzduchu a zasloužená odměna v podobě výborného jídla. Tak ahoj v roce 2019. (Šárka Pulkrábková)

Halčaři v Nepálu

Ve dnech 10. až 25.11.2017 jsme se (Jiřina a Jiří Halčařovi) zúčastnili zájezdu do Nepálu. Zájezd „Nepál aktivněji“ byl organizován cestovní kanceláří Alvarez a zúčastnilo se ho 14 zájemců z různých koutů Česka a Slovenska. První den po příletu do hlavního města Nepálu Kathmandu jsme jeli nejdříve vyřídit „permity“ a TIMS kartičky, bez kterých se do hor prakticky nedostanete. Jsou to vlastně poplatky za vstup do Himalájí. Po těchto formalitách jsme navštívili první královské město Patan, kde jsme prošli náměstí se spoustou zajímavých míst včetně hinduistických chrámů, do kterých nám křesťanům nebyl vstup umožněn. V druhém královském městě Bhaktapuru jsme prošli náměstí Durbar s nejvyšší pagodou v Nepálu s názvem Navatpola. Závěr dne byl ve znamení poznání spalovacích ghátů, místo kde se spalují zemřelí hindové. Byli jsme svědky dvou obřadů, což byl pro nás silný zážitek. Poté jsme ještě navštívili majestátní stupu Bódnáth, která je zase srdcem Budhismu v Kathmandu. Další dva dny jsme strávili na raftu na řece Trishuli, řece která má obtížnost WWIII. Nepálští průvodci nás provezli peřejemi bez jediného „cvaknutí“ a po plavbě připravovali v rámci možností chutné občerstvení.  Večer na břehu řeky u táboráku s českými písničkami a opilým Holanďanem nám připomínal dobré české zvyky.Po dvou dnech na vodě nás konečně čekaly hory. Brzy ráno v Pokaře nás naložili do dodávky a odvezli do Nayapulu a zahájili tzv. „Poon Hill trek“, což je šestidenní trek podél masivu Annapuren a Dhaulagiri po trase Birethani – Ghorepani – Tadapani – Chhomrong – Ghandruk – Pokara s převýšením 4500 m, délkou trasy cca 50 km. Trek vede po kamených strmých schodech přes pěkné vesničky s malebnými lodgiemi, kde jsme přespávali. Třetí den treku nás nejdříve čekal Poon Hill (3300 m.n.m.), odkud  je nádherný výhled na Annapurny, Dhaulagiri a Fish Tail při východu slunce, který jsme si nemohli nechat ujít i za cenu časného vstávání a výstupu výškových 400 m za svitu čelovek. Počasí nám opravdu přálo, přes den sluníčko, modrá obloha, jen večery byly docela chladné. Na poslední tři dny zájezdu jsme odjeli do národního parku Chitvan, kde jsme mohli pozorovat nosorožce, krokodýly na farmě i v řece a v kempu jsme zneškodnili Bungara Modravého, což je v Indii nejjedovatější had.  Celkový dojem zájezdu trochu pokazila jen cesta autobusem z Chitvanu do Kathmandu, 160 km dlouhou cestu jsme jeli  14 hodin po cestě v rekonstrukci. Jinak Nepál všem vřele doporučujeme! (jh)

Yukoniáda

Ve dnech 25-26.3.2017 proběhla na Kasárnách za pěkného počasí a velké přízně zejména mladších diváků tradiční Yukoniáda. Účastníci klání zahájili tancem medvěda a pak soutěžili v tradičních disciplínách jako je hod vejcem, řezání klády, zásek, hod kládou, hrnec, pití piva a orientace. Jednotlivé disciplíny byly proloženy hudbou, zpěvem a tancem orlů. Večer bylo vyvrcholení s kulturními vložkami. Radost nám přinesli mladí borci, kteří bojovali sice mnohdy nezkušeně, ale zato s velkým zápalem. Nakonce suveréně vyhrála dvojice nastupující yukonské generace Short(jun)-Bob a udělala matadorům z 1. ligy velkou radost. (od)

Lyžařský zájezd Nassfeld

11.-18.2.2017

Letošní hlavní akcí zimní sezóny byl týdenní lyžařský zájezd do Sonnenalpe Nassfeld v rakouských Korutanech na hranici s Itálií. Zúčastnilo se ho 18 našich členů a přátel klubu. Bydleli jsme v chatě Montanara, která je přímo ve středisku. Denní program byl každý den stejný - ráno lyžování na manžestru, v 11 hodin společné kafíčko se sdílením informací o stavu sjezdovek, přes poledne druhá směna lyžování, pak individuálně svačina, polívka či oběd a následně někteří opalování a někteří další porce kilometrů. Počasí celkem přálo, azůro sice celý týden nebylo, ale sluníčka jsme si užili dost. Jen jeden den pro mlhu a difůzní světlo byl vyhlášen zákaz vycházení. To lyžoval málokdo a tři členové vyzkoušeli zkrácený běžecký okruh na italské straně hranice. Až na tři drobné úrazy (žádné šití, žádné dlahy) jsme týden prožili v pohodě a všichni jsme se nalyžovaní vrátili v pořádku domů. Za zajištění a organizaci zájezdu patří dík Jiřině Halčařové. (od)

Vysočina na běžkách

Ve dnech 13.‐15.1.2017 se našich 13 členů vydalo za běžkami na Vysočinu, konkrétně do vyhlášeného lyžařského ráje Rokytno nedaleko Nového Města na Moravě. Ubytovali jsme se v pěkném rekonstruovaném hotýlku Rokytno, který je hned u běžeckých stop. Ti, kteří dorazili v pátek v poledne stihli ještě kratší trasu do Kadova, aby ochutnali vyhlášený „Kadovánek“. V sobotu jsme vyrazili na celodenní tůru směr Kuklík, Sněžné a zpět přes Kadov, cca 25 km. Běžecké stopy byly upravené, běžkařů bylo také dost. Dopoledne bylo počasí dobré, odpoledne nás však zastihl pěkný blizard, takže jsme byli rádi zpátky v hotelu, ovšem až za tmy. Nedělní program byl kratší, navšívili jsme nový lyžařský areál v Novém Městě, kde jsme si dali pivko a kafíčko při sledování mužského biatlonu z Německa. Celkové hodnocení víkendu ‐ spokojenost. (jh)

Zabíjačka na Kasárnách

1.10.2016

O víkendu 1. a 2. října 2016 se uskutečnila společenská akce klubu na naší chatě na Kasárnách. V rámci této akce jsme udělali zabíjačku. I když Šorty přivezl prasátko už mrtvé, všechny ostatní práce proběhly ve standardním zabíjačkovém režimu a díky nádhernému počasí se mohly uskutečnit venku před Yukonem. Příprava akce byla ze strany Šortyho, Jury, Billa a Vlčáka dokonalá. Ostatní pod jejich vedením prokázali, že umí pracovat v týmu, že se v divočině neztratí, že neumřou hlady a že jsou schopni nalovit si jitrnice, prejt, maso, prdelačku, ovar a tlačenku i domů. Nakonec všeho zbyly síly i na večírek s muzikou, zpěvem a tancem. (od)

Víkend na Súľovských skalách

21.8.2016
Ve dnech 19. až 21.8.2016 jsme byli na vydařeném výletu na Šúľovských skalách. Doprava
Lúku pod hradom, kde jsme posvačili. Dále jsme šli či lezli po zelené na Súľovský hrad a
z něj dále až do Súľova, kde jsme tůru zakončili pivem a polívkou v hospodě Na Kopečku.

Ve dnech 19. až 21.8.2016 jsme byli na vydařeném výletu na Súľovských skalách. Doprava byla po vlastní ose, ubytování v kempu v Súľově. Po pátečním lezení Žáků po skalách a krátké vycházce byl v sobotu celodenní výlet. Vyšli jsme z kempu po modré do Roháčského sedla, pak po zelené na rozcestí Roháč-Čiakov a dále po červené přes Sedlo pod Bradou až na Lúku pod hradom, kde jsme posvačili. Dále jsme šli, či lezli po zelené na Súľovský hrad a z něj dále až do Súľova, kde jsme tůru zakončili pivem a polívkou v hospodě Na Kopečku (viz https://lkjzlin.webnode.cz/fotogalerie/#a20160820-110925-jpg). od

Hodně smutná zpráva

21.8.2016

Tento týden neočekávaně a náhle zemřel náš kamarád, skvělý člověk, osobitý a dlouholetý člen klubu Jarda Sovinský. Zemřel náhle na Ukrajině, kde pobýval u své rodiny a kde s ním bude i poslední rozloučení.

Cesta do pravěku - prodloužený vodácký víkend - Morava 2016

14.8.2016

Ve dnech 11.8.2016 - 14.8.2016 se uskutečnil plánovaný sjezd části řeky Moravy, která protéká chráněnou krajinnou oblastí Litovelského Pomoraví. Ve čtvrtek odpoledne jsme se sešli na loděnici v Otrokovicích, naložili lodě na vozík a vyrazili jsme auty na cestu. První tábořiště TYDRA bylo v Moravičanech, přímo u kolejí (příště nebrat). Večer a noc byla chladná, ráno 3°C. V pátek dopoledne jsme vyrazili na kánoích na vodu. Cestou jsme se zastavili na pivo a jídlo v kempu Nové Mlýny. Dále jsme pokračovali po vodě do kempu IN LIFE v Litovli. V sobotu dopoledne po deštivém ránu jsme udělali malou procházku po Litovli, městečku ležícím na šesti ramenech řeky Moravy, nazývaném také jako Hanácké Benátke. Prohlédli jsme si zde některé kulturní památky. Po převozu lodí v Litovli na tzv. Malou Vodu jsme pokračovali po vodě s častým přenášením a přetahováním lodí kvůli spadlým stromům a naplavenému dřevu romantickou krajinou do tábořiště Hynkov. V neděli jsme pokračovali po Mlýnském potoce se zastávkou na občerstvení v kempu v Horce nad Moravou. Zde se nachází malá vodní elektrárna. Dále jsme pokračovali romantickou krajinou a odpoledne jsme dorazili na lodích až do samého centra Olomouce. Mezi tím, než se řidiči vrátili pro auta, jsme navštívili příjemnou kavárničku přímo na náměstí v Olomouci. Po naložení lodí jsme se vydali na cestu domů. Všichni zúčastnění byli spokojeni, na vodě jsme nezmokli a díky Janě Žákové, která tuto cestu do pravěku vymyslela, jsme sjeli úseky řeky Moravy, kde jsme ještě nikdy nebyli. Těšíme se na další vodu v příštím roce! (es)

Lyžařský zájezd na Civettu

31.1.2016 - 6.2.2016

O jarních prázdninách byl uskutečněn lyžařský zájezd do Italských Dolomitů do lyžařského střediska Civetta. Doprava byla vlastními auty. Ubytováni jsme byli v apartmánovém domě Arnica ubytovacího komplexu Thule v Santa Fosce. Na vleky jsme dojížděli do cca 1 km vzdáleného Pesculu. I když přírodní sníh prakticky nebyl, díky umělému zasněžování opravdu mistrovských kvalit italských vlekařů bylo lyžování na super úrovni. I když ne všechny sjezdovky byly zasněžovány, většina tratí byla ve výborném stavu po celý týden a také díky dobrému počasí jsme si lyžování užili dostatečně. Zúčastnilo se nás 18 členů klubu. Dík patří Jiřině Halčařové za profesionální organizaci zájezdu.

Silvestrovská vycházka

31.12.2015

Tradiční Silvestrovská, zase bez sněhu, vedla přes lyžařské sjezdovky po žluté pralesem kotle Velkého Javorníka do Sedla Gežov, kde jsme po zelené odbočili vpravo dolů. Nedošli jsme však do Tisňav, ale zelenou jsme opustili u Příschlopu a přes Pod Vlčím jsme příšli na Podťaté. Tam jsme se občerstvili v bufetu Pod Kapličkou. Pak jsme se údolím Lemešné a dále potoka Bačkárka vydali hledat novou přehradu na zasněžování sjezdovek na Kasárnách. Stavbu přehrady jsme našli na toku Bačkárky přibližně na vrstevnici 800 m n.m. Je provedena přepadová šachta a část zemních prací. Zatím chybí hráz, která bude zřejmě sypaná. Prošli jsme se po dně přehrady a pak jsme netradičně ještě za světla vystoupali přímo na chatu LKJ.

Na kole kolem Louk

13.6.2015

Děkujeme zúčastněným a hlavně organizátorům a hostitelům Marušce a Poldovi zdařilého tradičního Louky-vědného závodu nemanželských teamů. Všem dáváme ve známost, že v 7. ročníku zvítězil team Katka + Pavel, kdy je třeba ještě zvlášť ocenit výkon Katky, která jela i s utrženou podrážkou! O vyrovnanosti závodu svědčí i minimální rozdíl pouhých 30ti sekund mezi druhým a třetím místem. Pár fotek a výsledkovou listinu najdete v naší galerii.

Velikonoční vyjížďka

6.4.2015

Přes velmi aprílové počasí, kdy se za teploty do 6 stupňů Celsia střídalo slunečné počasí se sněhovými přeháňkami, se přece jenom nějací cyklisté u Drahošů v Kostelci sjeli. Ostatní účastníci akce volili kombinovaný spůsob turistiky MHD-pěšky-autem. Po povinném velikonočním obřadu a po posílení těla jídlem a pitím jsme vyrazili po cyklošce do Malenovic k Sušilům. Cesta byla rozdělena na dvě etapy se zastávkou u Šlosárků v Prštném. V Malenovicích byly domrskány nezmrskané a po občerstvení došlo také na vzpomínky na kubánský výlet čtyř našich členů. Z Malenovic už každý volil individuální trasu domů. Cesta to určitě nebyla nějak náročná, jednalo se spíše o společenskou akci, která sloužila také k prvnímu osezení našich sedlovek.